نیکولا تسلا

نابغه ای به نام تسلا

نیکولا تسلا

نابغه ای به نام تسلا

نیکولا تسلا

--:-:-: نـیکولا تـسلا :-:-:--

مخترع | فیزیکدان | مهندس برق | مهندس مـکانـیک

"هدفم شناساندن نبوغ و زحمات تا حدودی نادیده گرفته شده‌ی این نابغه‌ی مهجور است. نابغه ای که جلوتر از زمان خودش بود. کسی که بزرگترین هدفش در اختیار گذاشتن نیروی الکتریسیته به صورت بی‌سیم برای تمام بشریت بود.
کسی تا پایان عمرش حداقل ۲۷۸ اختراع انجام داد."

-- این وبلاگ جامع ترین منبع فارسی زبان برای آشنایی با تسلا و‌ ایده های اوست. امیدوارم با خواندن مطالب لذت ببرید.

وبلاگ را به دوستانتان معرفی کنید و به کانال ما بپیوندید: T.me/NikolaTesla_ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

بیوگرافی: سال‌های اولیه

يكشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۰۸:۴۲ ق.ظ

📃بیوگرافی کامل نیکولا تسلا (1)
🔶سال‌های اولیه

نیکولا تسلا در دهم ژوئیه ۱۸۵۶ در روستای اسلیمیان، امپراتوری اتریش (کرواسی کنونی) زاده شد. پدر او، میلوتین تسلا کشیش ارتدکس بود. مادر تسلا، دوکا تسلا (نام خانوادگی اصلیش Mandić) (۱۸۲۲–۱۸۹۲) که پدر او نیز کشیش ارتدوکس بود، در ساخت لوازم خانگی، تجهیزات مکانیکی و به خاطر سپردن اشعار حماسی صربی استعداد داشت و مخترع خوبی بود. نیکولا مدرک دانشگاهی نگرفت، اما فیزیک می‌دانست. تسلا حافظه و توانایی‌های خلاقانه خود را مدیون صفات ژنتیکی خود و رفتارهای مادرش می‌دانست. اجداد تسلا از غرب صربستان، در نزدیکی مونته‌نگرو آمده بودند.

تسلا چهارمین از پنج فرزند بود. او دارای سه خواهر به نامهای میلکا، آنجلینا و ماریکا و یک برادر بزرگتر به نام دن بود که وقتی که تسلا پنج سال داشت در سانحه سوارکاری کشته شد. در سال ۱۸۶۱، تسلا تحصیل در دبستان سمیلجان را شروع کرد و در آنجا به تحصیل آلمانی، ریاضی و دینی پرداخت. در سال ۱۸۶۲، خانواده تسلا به نزدیکی گسپیچ نقل مکان کردند، جایی که پدر تسلا به عنوان کشیش مشغول به کار بود. نیکولا دبیرستان را به پایان رساند. و پس از آن در سال ۱۸۷۰ برای شرکت در دبیرستان به کارلواتس نقل مکان کرد.


➖➖➖➖➖➖
⚡️ JOIN 🔜 @NikolaTesla_ir

 

📃بیوگرافی کامل نیکولا تسلا (2)
🔶سال‌های اولیه

به گفته تسلا، او توسط استاد فیزیک خود به الکتریسته و برق علاقه‌مند شده بود. تسلا متذکر شد که ماهیت و شگفتیهای مربوط به این «پدیده مرموز» باعث شده تا بخواهد «این نیروی شگفت‌انگیز را بیشتر بشناسد». تسلا می‌توانست محاسبات انتگرالی را در ذهن خود انجام دهد و همین امر باعث شده بود تا معلمان او به این باور برسند که او تقلب می‌کند. نیکولا دوره چهار ساله را در سه سال به پایان رساند و در سال ۱۸۷۳ فارغ‌التحصیل شد.

در سال ۱۸۷۳ تسلا به اسلیمیان بازگشت. مدت کوتاهی پس از رسیدن به وبا مبتلا شد و نه ماه در بستری بود و چندین بار تا پای مرگ رفت. پدر تسلا که در ابتدا از او خواسته بود که کشیش شود، در دوران مریضی نیکولا قول داد در صورت بهبودی بیماری، او را به بهترین دانشکده مهندسی بفرستد. در سال ۱۸۷۴، تسلا در جنوب شرقی منطقه لیکا به تومینگاج، در نزدیکی گراچتس، از خدمت سربازی در ارتش اتریش-مجارستان فرار کرد؛ و در آنجا به کاوش و اکتشاف کوهستان پرداخت. تسلا می‌گفت که این تماس با طبیعت، او را از نظر جسمی و روحی نیز قوی تر کرده‌است.
وی در حالی که در تومینگاج بود، کتاب‌های زیادی را خواند و بعداً گفت که آثار مارک تواین به او کمک کرده‌است تا به‌طور معجزه آسایی از بیماری قبلی خود بهبود یابد.


➖➖➖➖➖➖
⚡️JOIN 🔜 @NikolaTesla_ir

 

📃بیوگرافی کامل نیکولا تسلا (3)
🔶سال‌های اولیه

در سال ۱۸۷۵، تسلا با بورسیه در دانشگاه صنعتی گراتس اتریش ثبت نام کرد. تسلا در طول سال اول حتی یک نطق درسی خود را از دست نداد، بالاترین نمرات ممکن را بدست آورد و با نمره ۹ از ۱۰ امتحان را گذراند (تقریباً دو برابر بیشتر از حد لازم برای قبولی)، نیکولا یک باشگاه فرهنگی صربستانی را راه اندازی کرد. نیکولا تسلا تقدیر نامه ای از طرف معاون دانشکده فنی خطاب به پدرش دریافت کرد که اظهار شده بود: «پسر شما ستاره درجه یک است.» در سال دوم، تسلا با استاد پوچل بر سر ماشین گرام (یک مولد الکتریکی است که جریان مستقیم تولید می‌کند.) درگیر شد، زیرا از نظر تسلا کموتاتور (یک سوئیچ که باعث تغییر جریان AC به DC می شود.) لازم نبود.

تسلا ادعا می‌کرد که از ۳ صبح تا ۱۱ بعداز ظهر کار می‌کرده‌است، بدون تعطیلی یکشنبه یا تعطیلات رسمی. پس از مرگ پدرش در سال ۱۸۷۹، در پایان سال دوم تحصیل، تسلا بورسیه تحصیلی خود را از دست داد و به قمار معتاد شد. در طول سال سوم، تسلا کمک هزینه و شهریه خود را قمار کرد.

در دسامبر سال ۱۸۷۸، تسلا گراتس را ترک کرد و تمام روابط خود با خانواده اش را قطع کرد تا واقعیت ترک تحصل را مخفی کند. دوستانش فکر می‌کردند او در رودخانه ماریبور در نزدیکی ماریبور غرق شده‌است. جایی که تسلا او به عنوان طرح فنی با مزد ۶۰ فلورین در ماه کار می‌کرد. او اوقات فراغت خود را صرف ورق بازی و قمار در خیابان‌ها می‌کرد.

در مارس ۱۸۷۹، پدر تسلا به ماریبور رفت تا با التماس پسرش را به خانه برگرداند، اما او امتناع ورزید. در همان زمان، نیکولا دچار یک شوک عصبی شد. در ۲۴ مارس ۱۸۷۹، تسلا به دلیل نداشتن اجازه اقامت به گاسپیچ تحت مراقبت پلیس بازگردانده شد. در ۱۷ آوریل ۱۸۷۹، میلوتین تسلا پدر نیکولا در ۶۰ سالگی پس از دوره بیماری نامشخص درگذشت. برخی منابع می‌گویند که وی بر اثر سکته مغزی درگذشت. در طی آن سال، تسلا کلاس بزرگی از دانش آموزان را در مدرسه قدیمی خود در گاسپیچ آموزش داد. در ژانویه سال ۱۸۸۰، دو عموی تسلا پول کافی برای کمک به وی برای انتقال از گسپیچ به پراگ، محل تحصیل نیکلا، جمع کردند. او خیلی دیر به ثبت نام در دانشگاه کارل رسید. او هرگز زبان لاتین که موضوعی مهم و مورد نیاز را مطالعه نکرده بود و در کشور چک بی سواد به حساب می‌آمد. با این حال، تسلا در جلسات سخنرانی در زمینه فلسفه در دانشگاه به عنوان حسابرس شرکت کرد، اما برای دوره‌ها نمره‌ای دریافت نکرد.


➖➖➖➖➖➖
⚡️JOIN 🔜 @NikolaTesla_ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی